Spännande......

Frågor kring om hur man installerar och konfigurerar Statlink.

Moderator: Peter

Spännande......

Postby Saint » Tue Jun 27, 2006 18:34

Jaha nu har man beställt grejorna så nu är det bara att vänta tills dom dyker upp :shock:
Är det någon som kan komma med några fina tips som man ska tänka på vid installasionen sen??

/Saint
Saint
Junior

Re: Spännande......

Postby Lexus » Wed Jun 28, 2006 10:46

Saint wrote:Jaha nu har man beställt grejorna så nu är det bara att vänta tills dom dyker upp :shock:
Är det någon som kan komma med några fina tips som man ska tänka på vid installasionen sen??

/Saint

Du måste redigera lite i ini-filen (statlink.ini) beroende på vilken pump du har.

Ange pump och modell, så hjälper vi dig att komma igång.

Rekommenderar att förlänga kabeln, så att du använder din ordinarie dator. En vanlig telefonkabel fungerar utmärkt.

Läs gärna igenom vad som skrivits här på forumet. Du kanske hittar något intressant på det gamla forumet oxå.

http://www.husdata.se/forum.asp
Lexus
Stamgäst

Postby Saint » Wed Jun 28, 2006 12:55

Det är en IVT Greenline HT+ C7 som jag har köpt. Fungerar jätte bra än så länge men man vill ju optimera den när vintern kommer. Verkar finns mycket att \"pilla\" med om man känner för att prova sig fram.
(400 meter slang i backen oxå)
Saint
Saint
Junior

Postby Lexus » Fri Jun 30, 2006 15:02

Har du en C7:a så är det nog bara att jacka in och köra.

Har du bara en cirkulationspump till radiatorerna, så kan du sätta P1 till False dvs.
SysID_16=Radiatorpump P1,False,False,0

Jag kommer inte på något annat just nu.

Fråga om du har några funderingar.
Lexus
Stamgäst

Medel temeratur....

Postby Saint » Thu Jul 27, 2006 18:24

Hej
Nu har man ju kört och pillat ett tag men en sak blir jag inte klok på. Hur beräknas medel tempen? Jag har ställt in så jag får medeltemp på ute givaren i årsrapporten men jag kan inte tänka mig att den stämmer. Max temp var 22,4 och min temp var 11,0. Av detta så blev det en medeltemp på 11,4 och det kan ju inte stämma. Är det nån inställning som jag har fel på och i så fall var?? :?:

MVH Saint
Saint
Junior

Medeltempen

Postby Peter » Mon Jul 31, 2006 21:16

Hej.

Medeltempberäkningen i Statlink är idag lite si och så.
Denna kommer att förbättras till nästa version av Statlink och då kommer den fungera så att en temperatur lagras undan en gång i halvtimman. Från detta räknas medeltempen ut.

/Peter
Driver detta forum samt www.husdata.se med produkter.
Husdata onlinelogg: http://www2.husdata.se/UserInfo.asp?ID_ ... View=Pulse
Stalink logg: http://www2.husdata.se/demo
Peter
Site Admin

Postby Saint » Tue Aug 01, 2006 07:41

Det låter bra att det är på gång med en förbättring på den fronten. Den verkar visa lite som den vill idag. Vet du när nästa version kommmer?
Ena annan snabbfråga bara. I årsrapporten så sparas KW/Dag med t.e.x 3.38 inte med ett komma mellan (3,38). Går det att ändra någonstans då det ej går ihop med excel riktigt som det är idag?
MVH Saint
Saint
Junior

Re:

Postby Lexus » Wed Aug 02, 2006 12:04

Saint wrote:Det låter bra att det är på gång med en förbättring på den fronten. Den verkar visa lite som den vill idag. Vet du när nästa version kommmer?
Ena annan snabbfråga bara. I årsrapporten så sparas KW/Dag med t.e.x 3.38 inte med ett komma mellan (3,38). Går det att ändra någonstans då det ej går ihop med excel riktigt som det är idag?
MVH Saint

I Excel >Redigera >Ersätt >Sök efter "punkt" >Ersätt med "komma" >Ersätt alla
Lexus
Stamgäst

Thx

Postby Saint » Wed Aug 02, 2006 14:51

Bugar och bockar :D
Saint
Junior

Return to Installation och konfiguration av StatLink