Eftersom han bara bor ett par mil bort och jag var på väg hem efter jobbet så åkte jag hem och tog med mig en arsenal av säkringar och mätinstrument och åkte dit.
Mätte mig till ett jordfel någonstans. Det visade sig vara i styrenheten (Rego 600 v2.26). Skruvade upp den och såg ett stort svart märke precis innanför den stora kontakten för inkommande spänning och utgångar. Där den var fastlödd i kretskortet var det väldigt bränt. Klockan var ca 17.00 då, så jag ringde till värmepumpcenter som inte hade möjlighet att få fram en ny styrenhet förrän imorgon bitti (den 9 januari alltså).

Eftersom jag inte såg några brända komponenter utan bara på ytan på kretskortets ovansida och mellan benen på kontakten rengjorde jag dessa ställen och pluggade in enheten igen. Spännande!

Säkringarna höll, men alla lysdioderna på panelen bara lyste svagt och displayen var svart. Drog jag ur kabeln dit (TP-kabeln) startade kompressorn och cirkulationspumparna, men slog av och gick ryckigt, så styrenheten verkade vara slut ändå.

Får se vad som sker med en ny box idag... Måste ha blivit en kall natt...

Någon som varit med om något liknande?