Enklare navigering

Här diskuterar vi portalens tjänsteinnehåll och funktionalitet i allmännhet.

Moderator: Peter

Enklare navigering

Postby gardesmed » Sat Nov 11, 2006 12:14

För det första vill jag ösa beröm över Peter och arbetet med Statlink och Husdata Online. Statlink funkar perfekt och Husdata Online nästan perfekt, lite segt att få fram graferna ibland.

Dock har jag en önskan om enklare navigering när man tittar på andra användares data. Det blir lite besvärligt när man klickar på en användare och det öppnas i ett nytt fönster. När man sedan vill titta på en ny användares data så känns användarlistan långt borta. Jag önskar att alla användare fanns i en smal list till vänster och att data för vald användare visas till höger om denna list. Då går det snabbare att bläddra igenom flera användare och jämföra.

Men Peter, du kanske har bättre idéer om detta?
gardesmed
Junior

Postby Peter » Sun Nov 12, 2006 10:40

Hej.

Tack för synpunkterna.

För och främst så ska det inte gå trögt längre. Jag har modifierat databaserna och svarstiden ska nu vara minst 70% snabbare.
Kom gärna med feedback ifall ni fortfarande upplever det trögt.

Varför det poppar upp i ett nytt fönster är för att man ska kunna lägga 2-3 grafer under / bredvid varann för att jämföra. Jag ska försöka komma på något smart sätt att byta användare i Användarvyn.

Detta är fixat inom någon dag.

/Peter
Driver detta forum samt www.husdata.se med produkter.
Husdata onlinelogg: http://www2.husdata.se/UserInfo.asp?ID_ ... View=Pulse
Stalink logg: http://www2.husdata.se/demo
Peter
Site Admin

Postby Hille » Sun Nov 12, 2006 12:53

Jag tycker att det går snabbare med graferna nu. Det var mest där jag upplevde det som segt. Det verkar dock variera lite beroende vilken tid på dygnet det är, men det är väl helt naturligt.
Hille
Stamgäst

Return to Övrigt angående portalen